Teknik, drift och underhåll

Teknik, drift och underhåll är viktiga komponenter för att skapa en besöksupplevelse på en hög nivå. Varje musei- eller utställningstekniker vet hur mycket tid det går år att bara kontrollera att utställningen fungerar som den skall. Det blir allt viktigare att hantera när tekniken, som exempelvis beacons, flyttar utomhus.  Vi bygger in detta i lösningen, vi vill att lösningen “talar” om när saker inte fungerar.

Teknik

Tekniken vi bygger vår guidelösning på är standard. Vi bygger för iPhone, iPad och Android-baserade telefoner och pekplattor. Tillsammans har iOS och Android närmare 97% av marknaden för smarta telefoner och pekplattor. På utställningssidan integrerar vi våra lösningar med Datatons och Brightsigns medietekniklösningar.

Vi arbetar med att skapa en system med tillhörande databaser och CMS-system som kan användas i många sammanhang. Vi ser att övervakningen av guidelösningen måste fungera och vara lättarbetat. Punkter skall gå att flytta enkelt, batterierna i beacons skall monitoreras, Hi-SYNC serverns skall meddela när när kommunikationen med mediesystemet inte fungerar.

På appsidan vill vi att appar skall kunna samarbeta och samexistera. Våra system och appar skall kunna kommunicera med Tripadvisor eller Hotel.com för information och bokningar, med Skånetrafiken eller Västtrafik för information om kollektivtrafik eller varför inte andra guideappar.

Drift

Att en utställning fungerar som den skall är en viktig del av besökarens upplevelse. De flesta av oss har säker någon gång mött skärmar som är svarta, lampor som är trasiga eller knappar som inte fungerar. Vi strävar efter att guiderna skall fungera hela tiden.

Redan i valet av de komponenter som lösningen bygger är det viktigt att välja rätt. Vår serverlösning bygger på Amazon Web Service, en av världens största och mest välrenommerade moln-lösningar. Det gör att vi kan följa våra kunder runt världen om det skulle behövas. Vi letar efter de bästa beacon hårdvaran och har för enkelhetens skull valt att bygga vår Hi-Sync server på en Raspberry Pi dator.

Vi erbjuder SLA – Service Level Agreements för drift och underhåll i tre nivåer, guld, silver och brons. Vi ger upptidsgarantier, olika nivåer av support från mail/on-line support till telefonsupport. Från support under normalarbetstid vardagar till utökad arbetstid och helger.

Underhåll

Underhåll och support är två sidor av samma mynt, det arbete vi gör med systemet och det vi gör med er guidelösning. Man kan enklast beskriva underhåll som det arbete vi gör för att garantera funktionen i vår lösning. Det innebär exempelvis att när Apple släpper en ny betaversion av iOS så laddar ni ner den och testar om apparna fungerar. Gör den inte det får vi skapa en updatering.

Support är det arbete som vi gör direkt för er. Det kan handla om att hjälpa er med konfigurering eller anpassningar eller att anpassa innehåll så det fungerar och kan vidareutvecklas.

 

Norra Vallgatan 20
211 25 Malmö

Campus Gräsvik 4
371 75 Karlskrona

0706-208 653